Review Ford Transit Custom Trail

Review Ford Transit Custom Trail

Bones!

Com alguns ja sabreu, fa unes setmanes que vam tenir que jubilar el Mitsubishi Montero ja que era dièsel Euro 3 del 2000 i amb les restriccions de la senyora Colau dons, tot i que el cotxe funcionava perfectament i podia aguantar el doble dels quilòmetres que tenia, 370.000, tanta història amb reciclar i re-utilitzar i només per un canvi de catalitzador, que a altres paisos ho fan, ja tinc que tirar el cotxe i gastar, consumir en definitiva, per que els lobbis de l’automoció quedin contents.

En fi podria estar criticant moltes de les coses que ha fet l’equip de la Colau a Barcelona, però aquesta no és la intenció d’aquesta entrada, sinó la presentació en societat de la nova Ford Transit Custom Trail L2.

Aquest model, va sortir al configurador de la www.ford.es a mitjans de juliol, just quan estavem valorant l’opció d’adquirir un nou vehicle, i va ser l’opció quasi perfecta. A mi personalment m’agrada molt la Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor | Anuario Motor 2019

però una pickup te les seves avantatges i els seus inconvenients, la primera es que a diferència d’un tot terreny tipus Mitsubishi Montero – Land Rover Discovery – Toyota Land Cruiser el que portes al maleter no està comunicat amb l’habitatge i si és més alt de 70cm ja sobresurt per sobre la línia de la pickup, per tant o poses un Hardtop

Ford Ranger Raptor 2019 On Alpha Type-E Hardtop In Paintable Primer Finish  in 2020 | Ford ranger raptor, Ford ranger, Ford raptor interior

O tot el que posis es mulla, o t’ho poden pispar, sobretot quan vas de ruta llarga carregat o tens que aparcar entre la càrrega del material i la descàrrega.

La sol·lució era una furgoneta, que per començar entrés dins dels pàrquings de la ciutat comtal, que la majoria te un límit de 2m d’alt i alguns 2.10m, i de la quantitat de models que hi ha la nova Ford Transit Custom en acabat Trail complia quasi totes les coses que buscava en una pickup o tot terreny, menys que fos 4×4, te un diferencial de desplaçament limitat que permet que si una de les dos rodes davanteres perd tracció poder portar la potència cap a l’altre. Si vulgues una 4×4 nova havia d’anar-me per força al grup VAG amb la Volkswagen Transporter 4 Motion, però sempre he sigut anti VAG per tant no entrava en els meus plans i això sense pensar en que val el doble pràcticament que la Ford. Per auto-consolar-me em repetia que una furgoneta, per molt 4×4 que tingui mai podrà fer el que fa un tot terreny o pickup ja que ni les mides, ni els passos de roda ni la suspensió està pensada per tot això per tant va ser l’escollida. 

Pas de cerca i captura del millor preu amb tots els extres, menys l’aparcament assistit ja que ho trobo totalment innecessari, sense comptar que els sensors d’aparcament per norma general tenen uns punts morts massa amplis, com de 20-25cm i això fa que necessitis una plaça de dos cotxes per aparcar on hi cap un, que a Barcelona l’espai mai sobra, per tant full menys aparcament assistit com mostra el botó faltant a l’esquerra.

Tornem als motius per els quals vaig triar aquest model i no altre. 
Frontal de la Raptor:

i un estil Trail o offroad patent en diversos elements com vinils laterals i posterior 

I llantes negres que li donen un toc offroad i uns passos de roda en plàstic per protegir millor la pintura dels elements de la muntanya.

També vaig escollir el kit de la Doble porta lateral + barres de sostre negre + estriberes completes tipus off però a un mes de l’entrega, em truquen que la furgoneta ja està fabricant-se i algun il·luminat de la Ford s’ha donat compte que aquest kit en la versió trail no es pot fer, o alguna maquina no ho accepta però que la furgoneta ja està fabricant-se i per tant no es pot modificar, que només te una porta lateral. L’alternativa era re-configurar tot el pressupost que vaig acordar al juliol seleccionant les barres de sostre, les estriberes i la doble porta per separat, cosa que encaria bastant el preu (600€) i no garantien que les estriberes es poguessin posar, lo típic de que es un model massa nou i encara ningú ha pensat en coses així. Tot això reiniciant el procés i tornant a esperar 4 mesos per la seva fabricació, donat que era una cosa més estètica que pràctica (quan ho pensava) vaig dir que endavant amb una porta i a canvi em tornaven la diferència del cost de la segona porta. Com a avantatge de només tenir una porta tens que el lateral esquerra de la furgoneta no te escaló per pujar ni ningú pot obrir la porta accidentalment si la carregues fins dalt, per tant pots carregar pensant en aquella part com una paret útil, la resta tot son des-avantatges. 

Seguím amb altres coses incomprensibles dels acabats, no pots escollir ni volant ni seients calefactats quan a la Ford Turneo Custom que es exactament el mateix xàssis i interior si, ja que se suposar que la Transit està pensada per carregar i la Turneo per portar gent i més amigable al cotxe.

Coses que no s’entenen tampoc que només pots escollir el motor 2.0L EcoBlue Hybrid (mHEV) 96KW (130cv) Manual 6 Vel. quan a la resta d’acabats tens el motor 185cv amb o sense hibridació lleugera.
Això del mHEV no saben ni els del concessionari el que és, segons ells es una bateria de 48v que ajuda a reduir càrrega a l’alternador i per tant reté menys el motor en algunes situacions o en el start-stop i per tant ajuda a estalviar, però resulta que no, realment porta un motor elèctric molt petit acoblat a la distribució que ajuda en tot això i que a més ajuda a arrencar el motor instantàniament com si arranquessis en 2ª en pendent, fent-lo girar reduint l’ús del motor d’arrancada i ajudant en algunes acceleracions, com per exemple al desembragar, que accelera 300-500 rpm el motor per ajudar a iniciar la marxa. La contra-partida es que utilitza l’espai d’emmagatzematge sota els dos seients de davant, en la meva configuració que es 1+2 2+1 2+1,

Per la resta imagino que hi ha un munt d’accessoris que es poden o no muntar però que no apareixen al configurador de la Ford, com el de moltes altres marques cosa que no entenc, com per exemple un dispositiu sonor per la marxa enrere, com els camions per avisar que estàs fent maniobres de forma acústica entre d’altres que m’han semblat útils com xarxes de protecció per les finestres de fàcil col·locació o més llocs d’ancoratge per la càrrega en lloc de només dos al inici i al final de l’espai de càrrega sense seients de la segona i tercera fila.

Saltem a l’exterior, per qué el color vermell? dons el meu color preferit i des de sempre he volgut tenir algun cotxe en vermell, dos avantatges per part meva en aquest cas ja que els colors disponibles per l’acabat Trail a la web de Ford no deixen gaire on escollir, a diferència dels altres acabats on si hi ha més colors (cosa que tampoc entén ningú)

Dons el vermell o Rojo Race és un dels dos colors gratuïts de la Ford per aquest model i que el blanc quedava massa industrial, no es lletja però en blanc era massa habitual. La resta de colors, el Azul Chrome era com un blau metalitzat descafeinat, el plata perla el mateix, platejat però després de 10 anys aparcat al sol, el Rojo Carmín era un vermell metalitzat fosc, massa fosc i el Negro Azabache la feia més elegant, ja que el negre sempre va associat als vehicles cars tipus taxi o Vito però negre amb les moldures negres mate no encaixava. Tots aquests colors els vaig anar buscant per diferents concessionaris en altres models Ford Transit Custom per triar ja que del color del catàleg o web al de veritat o en viu hi ha un món.

Color de la web

Color real

Després també lo limitats que son molts dels configuradors, poses extres i no apareixen al configurador, com els vidres tintats, les estriberes, o les barres de sostre, o coses que apareixen després, com acabo de comprovar (25-12-20) que son seients sembla-ser calefactats o aleró posterior o les reixes de protecció per els vidres de darrera.

Parlant de l’interior vaig escollir tenir 9 seients en lloc de 8, que deixa un espai entre el seient del pilot i acompanyant, l’avantatge suposo que és que pots passar de darrera a davant per el mig, molt just però, i que al costat del canvi de marxes apareix una guantera per guardar el mòbil i altres objectes petits. Si tinc que valorar això millor poder portar 9 persones o 3 persones en cas que deixi tots els seients fora.

La configuració de la segona fila de seients i la tercera està en 1+2 1+2 podent plegar o retirar cada un dels blocs individualment, inclús (no ho he provat) en la Turneo es poden posar la segona fila a contra marxa.

Els seients venen tots en cuir de sèrie i son places complertes, que poden viatjar 8 adults ben còmodes, poso 8 i no 9 ja que les 3 de davant si que son una mica estretes per posar 3 adults còmodes. Com podeu observar en dos setmanes ja està bruta només de pujar el dia de la review ja que estava en un lloc amb terra, el negre es el que te, ara be amb unes estores de plàstic gruixut amb la forma de les guies que fa pràctic rentar-les amb Kasrcher o similar en cas de que s’embrutin molt, la llàstima es que quan vols carregar la superfície no queda plana, ja que les guies dels seients sobresurten del plà de càrrega i per tant cal anar amb compte o buscar una alternativa a les típiques fustes DM dels models de càrrega.

Aquesta es la versió L2 que vol dir que fa una mida de 5,4 metres de llarg, i per tant després de la tercera fila de seients queda un generós porta-equipatges, que no es pot apreciar igual gaire be ja que ja el tinc plé de trasotos, però fa 1,5m d’ample per 1,10 de fons

faria 1,7m sinó tingues el compressor d’aire per els seients de darrera situat a la tapa negre de l’esquerra

Continuarà…

Aquí us deixo la galeria complerta d’imatges per si les voleu veure en pantalla gran 😉

Rodibook 2015

Rodibook 2015

Bon dia,

Ja anava sent hora d’escriure la crònica de la sortida, a una setmana vista de la següent, la NavaRider, i sense temps de editar els vídeos, òbviament…, però el treball mana. Be deixo de queixar-me i comencem amb la crònica.

Tot va començar aquest any amb les ganes constants de fer sortides amb un grup d’amics que s’ha anat formant a base de sortides amb les nostres 125cc. La primera que vam fer va ser la Rider1000, i això ens va molar tant que vam buscar altres alternatives semblants, rapidament va sortir la 3a edició de la Rodibook i ens va molar la idea. Molts des de aleshores ens hem tret el A2 i em passat a cilindrada més gran per poder fer aquests trajectes còmodament.

Captura de pantalla 2015-05-29 19.18.12

Vam decidir apuntar-nos i ens vam anotar a l’agenda el dia i hora en la que tindríem que registrar-nos, ja que eren limitades i voliem ser dels primers malalts en registrar-nos. Aquell mateix dia vam després de multiples caigudes del servidor de Rodi i varis intents, vam conseguir registrar-nos en la posició 29, però més endavant van mirar d’ordenar la inscripció correctament ja que el servidor s’havia tornat boig. En definitiva que vam acabar a la posició 64 a 68. Posteriorment amb gent que es va donar de baixa vam acabar en la posició 55 en endavant. Tot això va ser abans de l’estiu i encara no havíem creat el grupet HappyRideBarcelona de Facebook. Un cop dins i amb posteriors sortides cada setmana vam convèncer un 6e membre, en Javi, amb una Varadero 125 també, però va inscriure’s com a reserva i per tant a les últimes posicions, la 490.. de 500, una hora i pico des de la nostre sortida.

Anada

Arriba el dia 18 de Setembre, toca sortir!! Preparem les bosses, per variar vaig carregat com si anés un mes a viure :), comencem el viatge parant al Bruc per repostar i fer el primer entrepà i un cafè, que amb el fresquet que feia entrava sol. Així ja començàvem a fer-nos la idea, solament som 5 ja que un company ve de terres de l’Ebre i ens unirem a ell més endavant.
2015-09-18 09.48.57

Un cop mentalitzats de que ens espera un dia llarg i amb un temps perfecte, arranquem direcció Lleida per una A2 plena de tràfic per ser dia laborable. Com que no vam fer parades fins que no entrem en terrenys més muntanyosos no tenim imatges gràfiques, que si un munt de videos per editar….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cada cop el paisatge millora i a mig mati, ens trobem amb el 6e de la companyia, i sense dilació marxem cap al punt de l’esmorzar, una xocolateria famosa de la zona.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

El paisatge millora per moments i es inevitable parar a fer alguna foto artística on sortim tots.

DSC00415

Com que la sortida era a les 6 i poc del matí vam decidir buscar un apartament per Vielha per poder descansar una mica, Freya, la nostre agent de viatges, ens va buscar un molt complet i a escassos 200m de la sortida, una ubicació immillorable.

20150918_170718

L’apartament estava situat a la dreta de la foto aproximadament i al fons es veu els inflables de la sortida.
Arribem, descarreguem els trastos i ens dirigim a dinar caminant des de l’apartament, tot està al costat, a les 17 de la tarda però tocava 🙂 i per no perdre la costum als nostre restaurant regentat per russos de confiança a Vielha

20150918_152921

Com es veu la majoria de imatges les fa Freya, ja que nosaltres no pensem en el reportatge… quin cas…
Amb la panxa plena i amb ganes de fer una becaina, ens dirigim a inscriure’ns i passar els controls administratius. Primer muntats en moto

20150918_213123

I un cop a la nostre plaça, tot i que a l’endemà caldrà aparcar de cul per sortir sense maniobrar.

2015-09-18 17.48.42

Entrem en el pavelló

20150918_180246

Ens entreguen marxandatge, una samarreta, uns vals per els àpats i un penjoll per segellar en els punts de control, alguna que altre publicitat i tot dins d’una bosseta d’aquestes amb corda. Un cop relaxats ja sense pressions fins l’endemà ens acostem a veure les KTM que potser ens deixaven, cosa que dubto tenint el A2, per provar …
20150918_181754

Uns quants aprofitem per fer la ruta de prova de 39km per acostumar-nos al que es portar RoadBook, ja que algun de nosaltres no ho havia fet mai.

Altres van preferir descansar i preparar el RoadBook, que ja que era un recorregut secret, recalcar els desviaments i les indicacions

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Compte amb el detall, Freya a pesar de no portar alforges ni topcase, va i es porta la DolceGusto per prendre el cafè al matí, allà al fons es veu..

Abans del sopar opcional de 22€, on es menjava dempeus, feien el briefing on colaboraven els Mossos d’Escuadra, explicaven una mica com anava tot i remarcaven que la ruta era totalment apte per tot tipus de motos, amb final sorpresa de l’aparició den Alex Marquez per dir unes paraules i acompanyar-nos al photocall de l’endemà.

DSC00430

DSC00432

Ara ja ens podem dirigir a sopar en algun lloc acollidor abans de preparar-nos per dormir plàcidament i recuperar força d’aquests quilometres d’avui.
Alguns fem els últims retocs per assegurar-nos un bon viatge l’endemà. Bridant les defenses ja que amb les vibracions surt el cargol… coses de Touratech…
DSC00425

DSC00420

Apart com que ens deixen deixar l’equipatge a l’apartament aprofito per portar lo «imprescindible» per una sortida llarga…

A dormir!

El dia D

Ben d’hora sona el despertador i amb cares molt llargues comencem, sense esmorzar ni res cap a la sortida

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Encara a última hora tinc que deixar-li a un company del costat que no conec una clau del 11 fixa per fixar el Roadbook que se li movia. Arranquem, Photocall amb el Alex, sortida i cap al bar a esmorzar. Com havia comentat un company sortia el 490 i nosaltres el 55. Vam intentar que com hi havia baixes d’última hora que avances posicions però no van moure un dit per fer-ho així que vam anar tots a esmorzar ja que teniem 1h aprox fins la seva sortida.

20150919_070434 20150919_070339 20150919_070351

Sense saber la duresa del que ens ve a sobre, esmorzem un croissant i un cafetet per anar escalfant el matí.

Arribem al primer punt on fer la parada per posar a 0 comptaquilòmetres i menjar-nos una bossa que ens han donat abans amb un entrepà de mini-bimbo i una ampolla d’aigua, fixem el RoadBook d’en Javi que ha trencat la subjecció de camí i abans d’acabar, pots comptar, 5 min, ja arriba la Moto-Escombra, indicant que som els últims i que anem tard. als primers 70km ja…

20150919_092229

Allà «coneixem» dues parelles que realitzen també la rodi en Vespa, quins campions, tot això a les 9:15 del matí i ja anem tard…

20150919_091409

Arranquem de nou amb el petard al cul, amb la ansietat a sobre de que anem tard i fins el Coll de la Crouzette no parem a fer una foto, 1 min de parada 10:54 i tornem a arrencar

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Coneixem a al company amb el dorsal 491 que ha anat amb nosaltres tota la estona i que seguirà així la resta del dia, un més per HappyRideBarcelona

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A partir d’aquí no parem més que a repostar fins la hora de dinar a les 14:40 a Aix les Termes, un munt de camins de cabres amb visivilitat poca o nula a cada gir i amb terra a la carretera, en 4 hores no vaig passar de 2a… una agonia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Parada per dinar, dinar per dir quelcom, per que les hamburgueses d’1 euro del McDonals estan infinitament millor que el que ens van donar. La taula la tenies que recollir tu de les restes de l’altre gent, per beure aigua o suc de poma, no quedava res més, i el sortit d’embotits eren un tall de xoriç, un de foet, i si tenies sort un de llonganissa, això més un pa de fa una setmana rodó amb una hamburguesa bullida, això sense comptar les cares de «felicitat» de les dues persones del càtering que si et giraves pensaves que escupirien en el menjar… nefast.

Ara després de preguntar-li a en Jordi, de la Rodi, si tot era carretera bona, ens va assegurar que si, vam agafar camí a Andorra. Per si no fos poca obra la que estaven fent sobre la carretera normal, que estaven asfaltant i per tant estava tancada, el port de muntanya que era la única alternativa per entrar també estava en obres… sembla Espanya, en obres d’asfaltat també, la meitat de camí amb l’asfalt rascat i amb una caravana llarguíssima. En aquest moment es on es veien la gent que aprofitava i avançava sense cap pudor, estant prohibit, entre cotxes en una carretera de doble sentit i amb molt trafic de caravanes, així nosaltres també arribem a temps … com la majoria dels que van acabar tant d’hora, sense seguir les normes de circulació, sense velocitat de precaució i possiblement evitant ports de muntanya totalment evitables al principi, ja que entràvem i sortíem de la mateixa carretera principal.

Un cop a Andorra ens trobem amb un temps especial, a Pas de la Casa boira i 6 graus positius però un cop passem el port, un sol de justícia que feia molt agradable pujar aquelles carreteres en perfecte estat d’asfalt, no baixaves a donar-li un petó a l’asfalt per que no hi havia temps, semblava un circuït alguns trossos i tot. Fem el Coll d’Ordino i ens trobem el primer control sorpresa, de 3.. i ja son les 17 passades de la tarda. Posteriorment anem cap Anyos i passem un altre coll fins arribar al Motocard d’Andorra, el nou que està entre Andorra la Vella i Escaldes.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aquí, ja cansats, les 18h, 12 hores sobre la moto i amb la moto-escombra al costat dient que ja no arribem al següent punt de control, falten 2. Decidim dividir-nos, ja que hi ha membres del grup que ja no podien més i aquesta nit la passàvem a Arenys de Noguera, per tant anar a Vielha era carretera més dolenta i més temps. Un petit comité ens dirigim cap a Vielha passant per Sort, com ens ha recomanat en Victor, el conductor de la moto final. Vull fer una menció especial al bon comportament i a tot el suport que ens ha donat durant tot el recorregut, sempre dient-nos que tirem endavant i que ell com si acabàvem demà que ell aniria darrera. Ens va aconsellar per trobar la millor ruta per tornar tant per uns com per els altres i ens va deixar el seu telèfon per si teniem cap problema.

Repostem, fem un entrepà al Vienna i ja pràcticament es de nit. Sortim tots junts fins Sort on uns anem cap a dalt i altres cap a baix.

Passant per el port de la Bonaigua ens trobem amb una boira espessa que no veiem ni les marques al terra, tot i portar un bon arsenal de llums anti-boira. Un fred bastant acusat, d’uns 4,5º i un temps dubtós que semblava que tingues que ploure.

Arribem a les 22:30 a Vielha i just al entrar ens diuen que som el numero 250 i pico, que vol dir que la meitat, LA MEITAT, de la gent apuntada no ha acabat la RodiBook, amb el que crec que el missatge està clar i nosaltres portàvem 3 Varadero 125cc, i no se si hi hauria alguna més en els 500 participants.

12034367_10206598826982510_8625922221803410670_o

Vam recollir els dorsals dels companys i ens van donar el diploma

2015-09-19 22.31.41

Aparquem on trobem un forat i anem a sopar. Per no acabar aquí ens discutim amb una noia del càtering per que ens deia que teniem que asseure’ns amb un altre grup per poder tenir una safata d’amanida, erem 4… la resta de plats que suspenien en un menjador d’escola, però eren les 23:30h i cansats ja de queixar-nos.

Recollim els trastos i els 3 que tenim que tornar a Arenys, anem amb la càrrega dels altres membres que tenien les coses a l’apartament. El cansament i la nit passaven factura a la tornada, tornar a les 2 de la nit carregats, cansats i acabat de sopar. Vam tindre que parar un parell de cops per airejar-nos ja que ens adormíem sobre la moto, finalment vam arribar d’una peça.

La tornada va ser per feina, molt bon dia per cert

DSC00437

Venta: Honda XL125 Varadero Deluxe

Venta: Honda XL125 Varadero Deluxe

Si vareu llegir la meva darrera entrada, he passat de categoria, i per tant ja toca desfer-me de la meva estimada rossa per poder guanyar quelcom, que les coses no estan per tirar coets.

Resumeixo la història d’aquesta moto ja per que serveixi de fitxa de venta. Vaig comprar la moto el 30 de Desembre de 2013, després d’uns mesos de tenir un accident amb el cotxe, així em treia el «gusanillo» de les dues rodes que feia anys que em rodava.

Aquesta compra es va realitzar de particular a particular però mitjançant el concessionari Honda Yamaha Flis Flas, on el primer propietari la va comprar al gener del 2011. Jo amb el carnet únicament de cotxe, el B, i amb més de 3 anys d’experiència ja podia portar una 125cc amb menys de 15cv.

La moto era una Honda XL125 Varadero Deluxe, model d’injecció amb 21.000km en el moment de la compra. Com sempre he sigut, tinc historial de tots els dipòsits de benzina que he omplert anant amb ella, les mitjanes i els canvis tant estètics com de revisions que ha passat religiosament cada 4000km al concessionari oficial on la vaig comprar i on el va comprar el primer propietari, amb factures demostrables. La cadena s’ha engreixat cada dia després de pluja i cada 500km aproximadament, segons la recomanació del propi taller.

Com que soc un tio que m’agraden els gadjets i portar les coses amb el seu màxim esplendor, no vaig tardar en posar-li equipament tant de protecció com de comoditat.

2014-01-14 Canvi de llums originals per unes millors

2014-01-20 Canvi de enganxines sobre-dipòsit 

2014-01-21 Sessió fotogràfica de presentació

2014-01-27 Instalació en Honda Flis Flas de Caballet central, Cupula Alta Givi, suport topcase Givi, suport alforges laterals Givi i defenses SW-Motech

2014-02-04 Compra de maletes laterals i topcase Givi Trekker

2014-02-15 Instalacio de punys calefactables Daytona

2014-09-21 Instal·lació de llums anti-boira GIVI S320

Com que vam començar a fer sortides amb el fòrum oficial de la Honda XL125 Varadero, l’ordre Varadai van sortir interessos per la meva equipada moto a l’hora de la venta, per el que les alforges laterals, les llums anti-boira Givi S320 canviades per les S310, i la cúpula alta s’han venut internament dins dels mateixos usuaris igual que el topcase. Per tant la moto queda a la venta amb el que es veu.

Llibre de taller segellat i les dues claus originals.
37200 KM
ITV fins març del 2017.
Rodes Pirelli Scorpion Trail amb 5000km
Defenses SW-Motech
Llums antiboira Givi S310
Punys calefactats Daytona
Matricula HBP

Preu de sortida 2699€

DSC03228 DSC03229 DSC03230 DSC03239 DSC03240 DSC03241 DSC03231- DSC03232- DSC03234 DSC03235 DSC03236- DSC03237- DSC03238- DSC02884 DSC02854 DSC02855 DSC02856 DSC02857 DSC02859 DSC02861 DSC02863 DSC02864 DSC02865 DSC02866 DSC02867 DSC02869 DSC02870 DSC02871 DSC02872 DSC02873 DSC02874 DSC02875 DSC02878 DSC02879 DSC02882 DSC02883

Dipòsits

Data Lloc Tipus Litres Euros E/L Km
23/01/2014 Arago Casanova 95 13,86 19,92 1,437 335
06/02/2014 Arago Casanova 95 14,09 20,19 1,433 320
25/02/2014 Paris Urgell 95 14,29 20,85 1,459 320
04/03/2014 Paris Urgell 98 15,37 24,01 1,562 320
17/03/2014 Arago Casanova 98 14,3 21,89 1,531 350
06/04/2014 Arago Casanova 98 14,81 22,97 1,551 325
18/04/2014 Paris Urgell 98 14,29 22,81 1,596 345
13/05/2014 Arago Casanova 98 14,8 23,37 1,579 370
18/05/2014 Craywinkel 98 7,44 11,71 1,574 162
05/06/2014 Arago Casanova 98 12,64 19,96 1,579 348
18/06/2014 Arago Casanova 98 15,51 24,96 1,609 351
12/07/2014 Malgrat II 98 14,21 22,3 1,569 365
28/07/2014 Paris Urgell 98 15,64 25 1,598 404
30/07/2014 Solred Figueres 98 12,64 19,15 1,515 325
09/08/2014 Ribas Els Masos 95 14,72 21,62 1,469 395
25/08/2014 Arago Casanova 98 13,9 21,78 1,567 353
09/09/2014 Clot I 98 14,96 23,62 1,579 334
17/09/2014 Craywinkel 98 15,69 24,3 1,549 389
21/09/2014 Palleja II 98 14,09 21,63 1,535 343
18/10/2014 Palleja II 98 15,23 22,3 1,464 370
28/10/2014 Craywinkel 98 13,26 19,48 1,469 340
05/11/2014 Craywinkel 98 16,19 24,2 1,495 368
04/12/2014 Craywinkel 98 14,33 19,83 1,384 319
23/12/2014 Petrobadalona 98 15,54 20,22 1,301 340
07/01/2015 Mitre D 98 14,32 18,53 1,294 355
24/01/2015 Craywinkel 98 14,41 18,52 1,285 285
03/02/2015 Arago Casanova 98 15,91 19,24 1,209 345
08/02/2015 El Bruc 98 9,15 12,43 1,358 226
16/02/2015 Autopista C32 49,61 98 10,09 13,5 1,338 260
20/02/2015 Craywinkel 98 12,96 18,13 1,399 344
28/02/2015 Autopista C32 49,61 98 5,45 7,56 1,387 105
02/03/2015 Craywinkel 98 14,04 19,87 1,415 371
14/03/2015 Craywinkel 98 14,84 21,31 1,436 326
22/03/2015 Can Calderon 98 10,38 14,37 1,384 256
29/03/2015 Craywinkel 98 10,25 14,85 1,449 288
01/04/2015 Arrabassada 98 10,53 13,99 1,329 307
08/04/2015 Arago Casanova 98 13,67 19,38 1,418 360
18/04/2015 Artes 98 16,33 22,83 1,398 370
25/04/2015 Valldaura 98 8,65 13,04 1,508 200
25/04/2015 Pont de Suert 95 7,49 10,3 1,375 226
25/04/2015 Moixero Prats 98 7,78 11,31 1,454 209
01/05/2015 Pere Amat Sant Sadurni 98 13,58 20,08 1,479 354
11/05/2015 Craywinkel 98 13,79 20,4 1,479 363
23/04/2015 Artes 98 8,89 12,52 1,408 140
25/05/2015 Arago Casanova 98 14,4 21,57 1,498 370

 

 

 

Presentació: BMW F800GS Adventure 2015

Presentació: BMW F800GS Adventure 2015

Bon dia!!

Molts ja estareu al corrent i altres no tant, però després d’un any i mig amb la meva estimada Honda XL125 Varadero Deluxe i de 17.000km ja clamava al cel un canvi. La moto és genial però no deixa de ser una 125cc amb 14cv i a les pujades, carregada amb maletes i amb vent de cara no deixa de ser un suplici. Tot es va anar gestant fa temps, al mig any de tenir-la, ara farà un any, ja vaig pensar en treure’m el carnet de moto gran per poder optar a una altre cosa, però la feina es la feina i fins que no vaig poder dedicar-li temps i acabar les coses pendents que tenia no m’hi vaig posar. Un cop arribat el nou any i amb les coses pendents acabades vaig posar-m’hi amb el tema, i en el temps que donaven data per examinar-me vaig obtindre el tant esperat A2. A partir d’aquell moment ja podia conduir motos de fins a 47,6 CV límitada, 35KW i que d’origen no passi del doble d’aquesta xifra, i amb una relació pes potència de 0.2 Kw/kg

Durant tot aquest temps vaig tenir oportunitat de anar-me mirant aquest sector, el que tenia clar que volia una moto tipus Trail, com la meva, la posició de conducció d’esquena recta, d’alçada de seient i de comoditat de ruta, sigui en carretera o en camins de asfalt dubtós o inclús de pista en fon estat. Buscant buscant vaig acabar amb tres candidates, de les quals no hi ha massa informació per la xarxa tot sigui dit, ja que son models mig nous i no hi ha una comparativa de Trails de sector A2.

La Triumph Tiger XC, amb 800cc i 95cv, motor tri-cilindric
2011-Triumph-Tiger-800-1

A primera vista m’agrada, tot i que el problema es que li falta protecció aerodinàmica, sembla que la moto li falti quelcom davant, i als laterals, apart d’això te una pinta impressionant, modes de conducció i demés, ara bé el problema de totes les marques, no pots provar cap model si tens el A2, cap concessionari te models limitats per el A2, cosa que em sembla demencial, gastar-te 14000€ en una cosa que no pots ni provar….

La KTM 1050 Adventure, amb 1050cc i 95cv
ktm1050

Per mi un frontal espectacular, la única amb llums diurnes LED, és una 1000!! ja i una KTM que això diu molt, ara be la gama d’accessoris es més aviat pobre, la seva web no dona informació quasi i prop de Barcelona ni tenien un model per veure-la, això sumat a que els recanvis KTM son recanvis cars i que és una moto més d’Enduro que de Trail em va fer descartar-la molt al meu pesar ja que d’aspecte es impressionant.

I per últim el model que em va enamorar en un viatge a Andorra, que al veure-la vaig pensar que era la famosa R1200Gs i no,

era la BMW F800GS Adventure, 800cc, i 85cv
IMG-20150513-WA0097

De les tres, el model més alt, la variant més aventurera de la versió normal la F800GS, amb xassís reforçat, 8 litres de dipòsit més i una capacitat de càrrega més alta, mes recorregut de suspensió, un poltre no apte per a gent baixeta com com jo, que faig 1.74cm i el seient està a 89cm del terra, quasi 9 cm més que la Honda XL125 Varadero Deluxe.

IMG-20150513-WA0063

 

Aquí fent-li el rodatge el dissabte 16 de Maig a la Rider 500 🙂

img20150521_09502254

IMG-20150517-WA0017

IMG-20150518-WA0010IMG-20150518-WA0029

Properament afegiré la galeria de rigor que des de que la tinc, fa una setmana, encara no ha fet bon temps 🙂

Formas de capturar tus salidas de moto con una sports-cam

Formas de capturar tus salidas de moto con una sports-cam

Buenos días,

Como últimamente he pedido mucho tiempo probando nuevas vistas en mis salidas de moto con mi GoPro HD Hero me he decidido a hacer un muestreo de lo que se puede hacer, obviamente sin contar las pegatinas «fijas» que puedes poner la cámara en cualquier lugar que se te ocurra.

Cabe decir que normalmente voy con gente con lo que a parte de «mis curvas» me interesa capturar la de mis compañeros, lo que hacemos y por donde vamos. Actualmente disfruto mis salidas con una moto tipo trail de 125cc de 14cv, una Honda XL125 Varadero Deluxe. Un modelo poco conocido ya que aparenta ser una moto grande y vale como una grande (nueva 6500€), aunque actualmente está descatalogada ya…

Empecemos presentando mi compañera de viaje.

DSC01754

Como podéis ver, al llevar defensas y maletas también da pié a multitud de anclajes posibles.

Y mi sports-cam la GoPro HD Hero 1, la primera que salió, con grabación Full HD en modo r5 y en ojo de pez 960p en r4 y con un buen surtido de accesorios que he ido comprando desde que la adquirí en 2009

2015-04-24 12.42.43 2015-04-24 12.43.08 2015-04-24 12.43.24

Posición 1

Empecemos con la primera que probé, en las defensas con la abrazadera
2014-07-13 15.25.16 2014-07-13 15.25.08

Los problemas de esta vista son el impacto directo del viento sobre la cámara y las vibraciones del motor. Dependerá de lo fuerte que podamos atar la cámara en ese sentido.

vlcsnap-2015-04-24-12h48m21s7

 

Podemos variar la posición dentro de la defensa, más arriba o abajo

vlcsnap-2015-04-24-13h05m45s217 vlcsnap-2015-04-24-13h06m04s152vlcsnap-2015-04-24-13h08m22s242

 

Posición 2

 

Cogido en la maneta de origen para el pasajero, lo que «chupas» cámara

2014-07-13 15.21.33

vlcsnap-2015-04-24-12h51m30s108

 

Posición 3

Sin maleta trasera, enganchado con el soporte para casco. La cuerda elemento indispensable para mi para no perderla nunca, falle el anclaje o no. Aprovechando para dar tensión en este caso y que vibrase menos.

2014-07-13 16.10.52 2014-07-13 16.10.46

 

vlcsnap-2015-04-24-13h00m23s76

Posición 4

Igual que la posición dos pero en la maneta de la maleta lateral izquierda.

vlcsnap-2015-04-24-13h02m44s147

 

Posición 5

Ventosa encima del depósito con 960p

vlcsnap-2015-04-24-13h09m53s131

Con 1080p

vlcsnap-2015-04-24-09h34m23s121

Posición 6

Con ventosa y extensiones hasta la cúpula

vlcsnap-2015-04-24-13h12m16s45

Posición 7

Con la ventosa pero encima del topcase a diferentes alturas. El problema son que las vibraciones ya habituales del topcase hacen el vídeo inviable

vlcsnap-2015-04-24-09h38m24s228 vlcsnap-2015-04-24-09h38m51s237 vlcsnap-2015-04-24-13h17m25s54

 

Posición 8

En la rotula del retrovisor. Las vibraciones también están muy presentes en 1080p

vlcsnap-2015-04-24-09h29m22s185

en 960p

vlcsnap-2015-04-24-09h30m53s21

 

Posición 9

Con el soporte de pecho en 1080p

vlcsnap-2015-04-24-09h24m12s115

en 960p

vlcsnap-2015-04-24-09h24m54s53

 

Poco a poco iré añadiendo otras locuras igual que las fotos de sus soportes, que tengo que recopilar

Espero que os ayude a tomar ideas 😉

Inclinaciones con pata de cabra o caballete

Inclinaciones con pata de cabra o caballete

Bueno, como el tema está demandado en el foro, voy a colgar 4 fotos sobre como queda nuestra vara inclinada, con peso en las maletas.

2014-12-31 20.20.34 2014-12-31 20.20.48-

 

Con volante a la derecha

2014-12-31 20.21.07 2014-12-31 20.21.23-

Con volante a izquierdas

2014-12-31 20.23.11-

Con caballete central

Ejemplos en la calle con cierta inclinación hacia el centro.

2014-12-31 13.57.44 2014-12-31 13.57.56-