por Pali | Oct 2, 2015 | Rutas
Bon dia,
Ja anava sent hora d’escriure la crònica de la sortida, a una setmana vista de la següent, la NavaRider, i sense temps de editar els vídeos, òbviament…, però el treball mana. Be deixo de queixar-me i comencem amb la crònica.
Tot va començar aquest any amb les ganes constants de fer sortides amb un grup d’amics que s’ha anat formant a base de sortides amb les nostres 125cc. La primera que vam fer va ser la Rider1000, i això ens va molar tant que vam buscar altres alternatives semblants, rapidament va sortir la 3a edició de la Rodibook i ens va molar la idea. Molts des de aleshores ens hem tret el A2 i em passat a cilindrada més gran per poder fer aquests trajectes còmodament.
Vam decidir apuntar-nos i ens vam anotar a l’agenda el dia i hora en la que tindríem que registrar-nos, ja que eren limitades i voliem ser dels primers malalts en registrar-nos. Aquell mateix dia vam després de multiples caigudes del servidor de Rodi i varis intents, vam conseguir registrar-nos en la posició 29, però més endavant van mirar d’ordenar la inscripció correctament ja que el servidor s’havia tornat boig. En definitiva que vam acabar a la posició 64 a 68. Posteriorment amb gent que es va donar de baixa vam acabar en la posició 55 en endavant. Tot això va ser abans de l’estiu i encara no havíem creat el grupet HappyRideBarcelona de Facebook. Un cop dins i amb posteriors sortides cada setmana vam convèncer un 6e membre, en Javi, amb una Varadero 125 també, però va inscriure’s com a reserva i per tant a les últimes posicions, la 490.. de 500, una hora i pico des de la nostre sortida.
Anada
Arriba el dia 18 de Setembre, toca sortir!! Preparem les bosses, per variar vaig carregat com si anés un mes a viure :), comencem el viatge parant al Bruc per repostar i fer el primer entrepà i un cafè, que amb el fresquet que feia entrava sol. Així ja començàvem a fer-nos la idea, solament som 5 ja que un company ve de terres de l’Ebre i ens unirem a ell més endavant.
Un cop mentalitzats de que ens espera un dia llarg i amb un temps perfecte, arranquem direcció Lleida per una A2 plena de tràfic per ser dia laborable. Com que no vam fer parades fins que no entrem en terrenys més muntanyosos no tenim imatges gràfiques, que si un munt de videos per editar….
Cada cop el paisatge millora i a mig mati, ens trobem amb el 6e de la companyia, i sense dilació marxem cap al punt de l’esmorzar, una xocolateria famosa de la zona.
El paisatge millora per moments i es inevitable parar a fer alguna foto artística on sortim tots.
Com que la sortida era a les 6 i poc del matí vam decidir buscar un apartament per Vielha per poder descansar una mica, Freya, la nostre agent de viatges, ens va buscar un molt complet i a escassos 200m de la sortida, una ubicació immillorable.
L’apartament estava situat a la dreta de la foto aproximadament i al fons es veu els inflables de la sortida.
Arribem, descarreguem els trastos i ens dirigim a dinar caminant des de l’apartament, tot està al costat, a les 17 de la tarda però tocava 🙂 i per no perdre la costum als nostre restaurant regentat per russos de confiança a Vielha
Com es veu la majoria de imatges les fa Freya, ja que nosaltres no pensem en el reportatge… quin cas…
Amb la panxa plena i amb ganes de fer una becaina, ens dirigim a inscriure’ns i passar els controls administratius. Primer muntats en moto
I un cop a la nostre plaça, tot i que a l’endemà caldrà aparcar de cul per sortir sense maniobrar.
Entrem en el pavelló
Ens entreguen marxandatge, una samarreta, uns vals per els àpats i un penjoll per segellar en els punts de control, alguna que altre publicitat i tot dins d’una bosseta d’aquestes amb corda. Un cop relaxats ja sense pressions fins l’endemà ens acostem a veure les KTM que potser ens deixaven, cosa que dubto tenint el A2, per provar …
Uns quants aprofitem per fer la ruta de prova de 39km per acostumar-nos al que es portar RoadBook, ja que algun de nosaltres no ho havia fet mai.
Altres van preferir descansar i preparar el RoadBook, que ja que era un recorregut secret, recalcar els desviaments i les indicacions
Compte amb el detall, Freya a pesar de no portar alforges ni topcase, va i es porta la DolceGusto per prendre el cafè al matí, allà al fons es veu..
Abans del sopar opcional de 22€, on es menjava dempeus, feien el briefing on colaboraven els Mossos d’Escuadra, explicaven una mica com anava tot i remarcaven que la ruta era totalment apte per tot tipus de motos, amb final sorpresa de l’aparició den Alex Marquez per dir unes paraules i acompanyar-nos al photocall de l’endemà.
Ara ja ens podem dirigir a sopar en algun lloc acollidor abans de preparar-nos per dormir plàcidament i recuperar força d’aquests quilometres d’avui.
Alguns fem els últims retocs per assegurar-nos un bon viatge l’endemà. Bridant les defenses ja que amb les vibracions surt el cargol… coses de Touratech…
Apart com que ens deixen deixar l’equipatge a l’apartament aprofito per portar lo «imprescindible» per una sortida llarga…
A dormir!
El dia D
Ben d’hora sona el despertador i amb cares molt llargues comencem, sense esmorzar ni res cap a la sortida
Encara a última hora tinc que deixar-li a un company del costat que no conec una clau del 11 fixa per fixar el Roadbook que se li movia. Arranquem, Photocall amb el Alex, sortida i cap al bar a esmorzar. Com havia comentat un company sortia el 490 i nosaltres el 55. Vam intentar que com hi havia baixes d’última hora que avances posicions però no van moure un dit per fer-ho així que vam anar tots a esmorzar ja que teniem 1h aprox fins la seva sortida.
Sense saber la duresa del que ens ve a sobre, esmorzem un croissant i un cafetet per anar escalfant el matí.
Arribem al primer punt on fer la parada per posar a 0 comptaquilòmetres i menjar-nos una bossa que ens han donat abans amb un entrepà de mini-bimbo i una ampolla d’aigua, fixem el RoadBook d’en Javi que ha trencat la subjecció de camí i abans d’acabar, pots comptar, 5 min, ja arriba la Moto-Escombra, indicant que som els últims i que anem tard. als primers 70km ja…
Allà «coneixem» dues parelles que realitzen també la rodi en Vespa, quins campions, tot això a les 9:15 del matí i ja anem tard…
Arranquem de nou amb el petard al cul, amb la ansietat a sobre de que anem tard i fins el Coll de la Crouzette no parem a fer una foto, 1 min de parada 10:54 i tornem a arrencar
Coneixem a al company amb el dorsal 491 que ha anat amb nosaltres tota la estona i que seguirà així la resta del dia, un més per HappyRideBarcelona
A partir d’aquí no parem més que a repostar fins la hora de dinar a les 14:40 a Aix les Termes, un munt de camins de cabres amb visivilitat poca o nula a cada gir i amb terra a la carretera, en 4 hores no vaig passar de 2a… una agonia.
Parada per dinar, dinar per dir quelcom, per que les hamburgueses d’1 euro del McDonals estan infinitament millor que el que ens van donar. La taula la tenies que recollir tu de les restes de l’altre gent, per beure aigua o suc de poma, no quedava res més, i el sortit d’embotits eren un tall de xoriç, un de foet, i si tenies sort un de llonganissa, això més un pa de fa una setmana rodó amb una hamburguesa bullida, això sense comptar les cares de «felicitat» de les dues persones del càtering que si et giraves pensaves que escupirien en el menjar… nefast.
Ara després de preguntar-li a en Jordi, de la Rodi, si tot era carretera bona, ens va assegurar que si, vam agafar camí a Andorra. Per si no fos poca obra la que estaven fent sobre la carretera normal, que estaven asfaltant i per tant estava tancada, el port de muntanya que era la única alternativa per entrar també estava en obres… sembla Espanya, en obres d’asfaltat també, la meitat de camí amb l’asfalt rascat i amb una caravana llarguíssima. En aquest moment es on es veien la gent que aprofitava i avançava sense cap pudor, estant prohibit, entre cotxes en una carretera de doble sentit i amb molt trafic de caravanes, així nosaltres també arribem a temps … com la majoria dels que van acabar tant d’hora, sense seguir les normes de circulació, sense velocitat de precaució i possiblement evitant ports de muntanya totalment evitables al principi, ja que entràvem i sortíem de la mateixa carretera principal.
Un cop a Andorra ens trobem amb un temps especial, a Pas de la Casa boira i 6 graus positius però un cop passem el port, un sol de justícia que feia molt agradable pujar aquelles carreteres en perfecte estat d’asfalt, no baixaves a donar-li un petó a l’asfalt per que no hi havia temps, semblava un circuït alguns trossos i tot. Fem el Coll d’Ordino i ens trobem el primer control sorpresa, de 3.. i ja son les 17 passades de la tarda. Posteriorment anem cap Anyos i passem un altre coll fins arribar al Motocard d’Andorra, el nou que està entre Andorra la Vella i Escaldes.
Aquí, ja cansats, les 18h, 12 hores sobre la moto i amb la moto-escombra al costat dient que ja no arribem al següent punt de control, falten 2. Decidim dividir-nos, ja que hi ha membres del grup que ja no podien més i aquesta nit la passàvem a Arenys de Noguera, per tant anar a Vielha era carretera més dolenta i més temps. Un petit comité ens dirigim cap a Vielha passant per Sort, com ens ha recomanat en Victor, el conductor de la moto final. Vull fer una menció especial al bon comportament i a tot el suport que ens ha donat durant tot el recorregut, sempre dient-nos que tirem endavant i que ell com si acabàvem demà que ell aniria darrera. Ens va aconsellar per trobar la millor ruta per tornar tant per uns com per els altres i ens va deixar el seu telèfon per si teniem cap problema.
Repostem, fem un entrepà al Vienna i ja pràcticament es de nit. Sortim tots junts fins Sort on uns anem cap a dalt i altres cap a baix.
Passant per el port de la Bonaigua ens trobem amb una boira espessa que no veiem ni les marques al terra, tot i portar un bon arsenal de llums anti-boira. Un fred bastant acusat, d’uns 4,5º i un temps dubtós que semblava que tingues que ploure.
Arribem a les 22:30 a Vielha i just al entrar ens diuen que som el numero 250 i pico, que vol dir que la meitat, LA MEITAT, de la gent apuntada no ha acabat la RodiBook, amb el que crec que el missatge està clar i nosaltres portàvem 3 Varadero 125cc, i no se si hi hauria alguna més en els 500 participants.
Vam recollir els dorsals dels companys i ens van donar el diploma
Aparquem on trobem un forat i anem a sopar. Per no acabar aquí ens discutim amb una noia del càtering per que ens deia que teniem que asseure’ns amb un altre grup per poder tenir una safata d’amanida, erem 4… la resta de plats que suspenien en un menjador d’escola, però eren les 23:30h i cansats ja de queixar-nos.
Recollim els trastos i els 3 que tenim que tornar a Arenys, anem amb la càrrega dels altres membres que tenien les coses a l’apartament. El cansament i la nit passaven factura a la tornada, tornar a les 2 de la nit carregats, cansats i acabat de sopar. Vam tindre que parar un parell de cops per airejar-nos ja que ens adormíem sobre la moto, finalment vam arribar d’una peça.
La tornada va ser per feina, molt bon dia per cert
por Pali | Jul 24, 2015 | Honda
Si vareu llegir la meva darrera entrada, he passat de categoria, i per tant ja toca desfer-me de la meva estimada rossa per poder guanyar quelcom, que les coses no estan per tirar coets.
Resumeixo la història d’aquesta moto ja per que serveixi de fitxa de venta. Vaig comprar la moto el 30 de Desembre de 2013, després d’uns mesos de tenir un accident amb el cotxe, així em treia el «gusanillo» de les dues rodes que feia anys que em rodava.
Aquesta compra es va realitzar de particular a particular però mitjançant el concessionari Honda Yamaha Flis Flas, on el primer propietari la va comprar al gener del 2011. Jo amb el carnet únicament de cotxe, el B, i amb més de 3 anys d’experiència ja podia portar una 125cc amb menys de 15cv.
La moto era una Honda XL125 Varadero Deluxe, model d’injecció amb 21.000km en el moment de la compra. Com sempre he sigut, tinc historial de tots els dipòsits de benzina que he omplert anant amb ella, les mitjanes i els canvis tant estètics com de revisions que ha passat religiosament cada 4000km al concessionari oficial on la vaig comprar i on el va comprar el primer propietari, amb factures demostrables. La cadena s’ha engreixat cada dia després de pluja i cada 500km aproximadament, segons la recomanació del propi taller.
Com que soc un tio que m’agraden els gadjets i portar les coses amb el seu màxim esplendor, no vaig tardar en posar-li equipament tant de protecció com de comoditat.
2014-01-14 Canvi de llums originals per unes millors
2014-01-20 Canvi de enganxines sobre-dipòsit
2014-01-21 Sessió fotogràfica de presentació
2014-01-27 Instalació en Honda Flis Flas de Caballet central, Cupula Alta Givi, suport topcase Givi, suport alforges laterals Givi i defenses SW-Motech
2014-02-04 Compra de maletes laterals i topcase Givi Trekker
2014-02-15 Instalacio de punys calefactables Daytona
2014-09-21 Instal·lació de llums anti-boira GIVI S320
Com que vam començar a fer sortides amb el fòrum oficial de la Honda XL125 Varadero, l’ordre Varadai van sortir interessos per la meva equipada moto a l’hora de la venta, per el que les alforges laterals, les llums anti-boira Givi S320 canviades per les S310, i la cúpula alta s’han venut internament dins dels mateixos usuaris igual que el topcase. Per tant la moto queda a la venta amb el que es veu.
Llibre de taller segellat i les dues claus originals.
37200 KM
ITV fins març del 2017.
Rodes Pirelli Scorpion Trail amb 5000km
Defenses SW-Motech
Llums antiboira Givi S310
Punys calefactats Daytona
Matricula HBP
Preu de sortida 2699€
Dipòsits
Data |
Lloc |
Tipus |
Litres |
Euros |
E/L |
Km |
23/01/2014 |
Arago Casanova |
95 |
13,86 |
19,92 |
1,437 |
335 |
06/02/2014 |
Arago Casanova |
95 |
14,09 |
20,19 |
1,433 |
320 |
25/02/2014 |
Paris Urgell |
95 |
14,29 |
20,85 |
1,459 |
320 |
04/03/2014 |
Paris Urgell |
98 |
15,37 |
24,01 |
1,562 |
320 |
17/03/2014 |
Arago Casanova |
98 |
14,3 |
21,89 |
1,531 |
350 |
06/04/2014 |
Arago Casanova |
98 |
14,81 |
22,97 |
1,551 |
325 |
18/04/2014 |
Paris Urgell |
98 |
14,29 |
22,81 |
1,596 |
345 |
13/05/2014 |
Arago Casanova |
98 |
14,8 |
23,37 |
1,579 |
370 |
18/05/2014 |
Craywinkel |
98 |
7,44 |
11,71 |
1,574 |
162 |
05/06/2014 |
Arago Casanova |
98 |
12,64 |
19,96 |
1,579 |
348 |
18/06/2014 |
Arago Casanova |
98 |
15,51 |
24,96 |
1,609 |
351 |
12/07/2014 |
Malgrat II |
98 |
14,21 |
22,3 |
1,569 |
365 |
28/07/2014 |
Paris Urgell |
98 |
15,64 |
25 |
1,598 |
404 |
30/07/2014 |
Solred Figueres |
98 |
12,64 |
19,15 |
1,515 |
325 |
09/08/2014 |
Ribas Els Masos |
95 |
14,72 |
21,62 |
1,469 |
395 |
25/08/2014 |
Arago Casanova |
98 |
13,9 |
21,78 |
1,567 |
353 |
09/09/2014 |
Clot I |
98 |
14,96 |
23,62 |
1,579 |
334 |
17/09/2014 |
Craywinkel |
98 |
15,69 |
24,3 |
1,549 |
389 |
21/09/2014 |
Palleja II |
98 |
14,09 |
21,63 |
1,535 |
343 |
18/10/2014 |
Palleja II |
98 |
15,23 |
22,3 |
1,464 |
370 |
28/10/2014 |
Craywinkel |
98 |
13,26 |
19,48 |
1,469 |
340 |
05/11/2014 |
Craywinkel |
98 |
16,19 |
24,2 |
1,495 |
368 |
04/12/2014 |
Craywinkel |
98 |
14,33 |
19,83 |
1,384 |
319 |
23/12/2014 |
Petrobadalona |
98 |
15,54 |
20,22 |
1,301 |
340 |
07/01/2015 |
Mitre D |
98 |
14,32 |
18,53 |
1,294 |
355 |
24/01/2015 |
Craywinkel |
98 |
14,41 |
18,52 |
1,285 |
285 |
03/02/2015 |
Arago Casanova |
98 |
15,91 |
19,24 |
1,209 |
345 |
08/02/2015 |
El Bruc |
98 |
9,15 |
12,43 |
1,358 |
226 |
16/02/2015 |
Autopista C32 49,61 |
98 |
10,09 |
13,5 |
1,338 |
260 |
20/02/2015 |
Craywinkel |
98 |
12,96 |
18,13 |
1,399 |
344 |
28/02/2015 |
Autopista C32 49,61 |
98 |
5,45 |
7,56 |
1,387 |
105 |
02/03/2015 |
Craywinkel |
98 |
14,04 |
19,87 |
1,415 |
371 |
14/03/2015 |
Craywinkel |
98 |
14,84 |
21,31 |
1,436 |
326 |
22/03/2015 |
Can Calderon |
98 |
10,38 |
14,37 |
1,384 |
256 |
29/03/2015 |
Craywinkel |
98 |
10,25 |
14,85 |
1,449 |
288 |
01/04/2015 |
Arrabassada |
98 |
10,53 |
13,99 |
1,329 |
307 |
08/04/2015 |
Arago Casanova |
98 |
13,67 |
19,38 |
1,418 |
360 |
18/04/2015 |
Artes |
98 |
16,33 |
22,83 |
1,398 |
370 |
25/04/2015 |
Valldaura |
98 |
8,65 |
13,04 |
1,508 |
200 |
25/04/2015 |
Pont de Suert |
95 |
7,49 |
10,3 |
1,375 |
226 |
25/04/2015 |
Moixero Prats |
98 |
7,78 |
11,31 |
1,454 |
209 |
01/05/2015 |
Pere Amat Sant Sadurni |
98 |
13,58 |
20,08 |
1,479 |
354 |
11/05/2015 |
Craywinkel |
98 |
13,79 |
20,4 |
1,479 |
363 |
23/04/2015 |
Artes |
98 |
8,89 |
12,52 |
1,408 |
140 |
25/05/2015 |
Arago Casanova |
98 |
14,4 |
21,57 |
1,498 |
370 |
por Pali | May 21, 2015 | BMW, Motor
Bon dia!!
Molts ja estareu al corrent i altres no tant, però després d’un any i mig amb la meva estimada Honda XL125 Varadero Deluxe i de 17.000km ja clamava al cel un canvi. La moto és genial però no deixa de ser una 125cc amb 14cv i a les pujades, carregada amb maletes i amb vent de cara no deixa de ser un suplici. Tot es va anar gestant fa temps, al mig any de tenir-la, ara farà un any, ja vaig pensar en treure’m el carnet de moto gran per poder optar a una altre cosa, però la feina es la feina i fins que no vaig poder dedicar-li temps i acabar les coses pendents que tenia no m’hi vaig posar. Un cop arribat el nou any i amb les coses pendents acabades vaig posar-m’hi amb el tema, i en el temps que donaven data per examinar-me vaig obtindre el tant esperat A2. A partir d’aquell moment ja podia conduir motos de fins a 47,6 CV límitada, 35KW i que d’origen no passi del doble d’aquesta xifra, i amb una relació pes potència de 0.2 Kw/kg.
Durant tot aquest temps vaig tenir oportunitat de anar-me mirant aquest sector, el que tenia clar que volia una moto tipus Trail, com la meva, la posició de conducció d’esquena recta, d’alçada de seient i de comoditat de ruta, sigui en carretera o en camins de asfalt dubtós o inclús de pista en fon estat. Buscant buscant vaig acabar amb tres candidates, de les quals no hi ha massa informació per la xarxa tot sigui dit, ja que son models mig nous i no hi ha una comparativa de Trails de sector A2.
La Triumph Tiger XC, amb 800cc i 95cv, motor tri-cilindric
A primera vista m’agrada, tot i que el problema es que li falta protecció aerodinàmica, sembla que la moto li falti quelcom davant, i als laterals, apart d’això te una pinta impressionant, modes de conducció i demés, ara bé el problema de totes les marques, no pots provar cap model si tens el A2, cap concessionari te models limitats per el A2, cosa que em sembla demencial, gastar-te 14000€ en una cosa que no pots ni provar….
La KTM 1050 Adventure, amb 1050cc i 95cv
Per mi un frontal espectacular, la única amb llums diurnes LED, és una 1000!! ja i una KTM que això diu molt, ara be la gama d’accessoris es més aviat pobre, la seva web no dona informació quasi i prop de Barcelona ni tenien un model per veure-la, això sumat a que els recanvis KTM son recanvis cars i que és una moto més d’Enduro que de Trail em va fer descartar-la molt al meu pesar ja que d’aspecte es impressionant.
I per últim el model que em va enamorar en un viatge a Andorra, que al veure-la vaig pensar que era la famosa R1200Gs i no,
era la BMW F800GS Adventure, 800cc, i 85cv
De les tres, el model més alt, la variant més aventurera de la versió normal la F800GS, amb xassís reforçat, 8 litres de dipòsit més i una capacitat de càrrega més alta, mes recorregut de suspensió, un poltre no apte per a gent baixeta com com jo, que faig 1.74cm i el seient està a 89cm del terra, quasi 9 cm més que la Honda XL125 Varadero Deluxe.
Aquí fent-li el rodatge el dissabte 16 de Maig a la Rider 500 🙂
Properament afegiré la galeria de rigor que des de que la tinc, fa una setmana, encara no ha fet bon temps 🙂
por Pali | Abr 24, 2015 | Motor
Buenos días,
Como últimamente he pedido mucho tiempo probando nuevas vistas en mis salidas de moto con mi GoPro HD Hero me he decidido a hacer un muestreo de lo que se puede hacer, obviamente sin contar las pegatinas «fijas» que puedes poner la cámara en cualquier lugar que se te ocurra.
Cabe decir que normalmente voy con gente con lo que a parte de «mis curvas» me interesa capturar la de mis compañeros, lo que hacemos y por donde vamos. Actualmente disfruto mis salidas con una moto tipo trail de 125cc de 14cv, una Honda XL125 Varadero Deluxe. Un modelo poco conocido ya que aparenta ser una moto grande y vale como una grande (nueva 6500€), aunque actualmente está descatalogada ya…
Empecemos presentando mi compañera de viaje.
Como podéis ver, al llevar defensas y maletas también da pié a multitud de anclajes posibles.
Y mi sports-cam la GoPro HD Hero 1, la primera que salió, con grabación Full HD en modo r5 y en ojo de pez 960p en r4 y con un buen surtido de accesorios que he ido comprando desde que la adquirí en 2009
Posición 1
Empecemos con la primera que probé, en las defensas con la abrazadera
Los problemas de esta vista son el impacto directo del viento sobre la cámara y las vibraciones del motor. Dependerá de lo fuerte que podamos atar la cámara en ese sentido.
Podemos variar la posición dentro de la defensa, más arriba o abajo
Posición 2
Cogido en la maneta de origen para el pasajero, lo que «chupas» cámara
Posición 3
Sin maleta trasera, enganchado con el soporte para casco. La cuerda elemento indispensable para mi para no perderla nunca, falle el anclaje o no. Aprovechando para dar tensión en este caso y que vibrase menos.
Posición 4
Igual que la posición dos pero en la maneta de la maleta lateral izquierda.
Posición 5
Ventosa encima del depósito con 960p
Con 1080p
Posición 6
Con ventosa y extensiones hasta la cúpula
Posición 7
Con la ventosa pero encima del topcase a diferentes alturas. El problema son que las vibraciones ya habituales del topcase hacen el vídeo inviable
Posición 8
En la rotula del retrovisor. Las vibraciones también están muy presentes en 1080p
en 960p
Posición 9
Con el soporte de pecho en 1080p
en 960p
Poco a poco iré añadiendo otras locuras igual que las fotos de sus soportes, que tengo que recopilar
Espero que os ayude a tomar ideas 😉